2009-06-28

MAJLIS HANTARAN

:monday: Harrooo....

Hai sumaa... entry ni adalah crita pasal majlis hantar berian kemarin, majlis ni dibuat kecil²n dan ringkas sahaja serta dihadiri oleh ahli keluarga terdekat. Sungguhpun begitu ia berjalan dengan lancar & sempurna seperti yang dirancangkan.

Bagi yang kurang faham tentang definisi majlis ni, saya akan crita sikit k... sebenarnya bagi kebiasaan masyarakat melayu di sini, majlis ni diadakan selepas majlis hantar tunang yang mana pihak lelaki menghantar belanja seperti yang dipersetujui semasa majlis bertunag hari tu untuk pihak perempuan seterusnya berbincang tarikh, tempat & masa serta perkara² yang berkaitan semasa hari perkahwinan nanti. Hmm.. tu jak la yg sya dpt definisikan simple jak kan majlis ni? Boleh katakan ini adalah fasa terakhir sebelum majlis perkahwinan nanti.

Ni adalah gambar² sekitar majlis tersebut. layan laa...

Cuaca cerah di sebelah pagi & tapi hujan plak semasa majlis tuu... hujan rahmat kut
:vv3.gif:
Sesi menunggu rombongan pihak lelaki
:vv2.gif:

Majlis dimulakan dengan pembacaan doa selamat oleh imam sebelum penyerahan "Berian" serta perbincangan
:vv34.gif:

Kandid selepas tamatnya majlis tersebut
:vv8.gif:

Hmm.. tu jak laa... yang dapat di kongsi, mulai hari ni... bermula laa episod baru yang mana sya akan cbuk d tahap gaban untuk menyediakan perkara² yang berkaitan sebaik mungkin khas untuk majlis perkahwinan nanti. Fasa ni saya namakan "Journey to the 06 Nov 2009"

C yaa....

PhotobucketPhotobucket

0 comments:

Post a Comment